اخبار شرکت های رباتیک

کمپانی Modular Robotics مستقر در کلرادو، این بار بلوک های سازنده رباتیک Cubelet خود را برای سطح بعدی اهدافش با MOSS که یک سیستم ساخت ربات ماژولار می باشد، بکار گرفته است که به وسیله آن، کاربر به هیچ گونه برنامه نویسی یا سیم کشی نیازی ندارد. این کیت از ماژول های مختلفی ساخته شده است که از طریق یک تماس دکمه ای با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و با استفاده از آهنربا به هم می چسبند.


همانند سیستم Cubelet، ماژول های تکی MOSS نیز قابلیت‌های مختلفی را به رخ می کشند که با کدگذاری ساده ی رنگ‌ها نشان داده می شود. در نقشه ی رنگ فعلی –که ممکن است تغییر کند– وجه های زرد رنگ برای انتقال توان، وجوه آبی به منظور ارسال داده و وجوه سبز رنگ برای دریافت داده می‌باشد و وجوه ارغوانی نیز اجازه عبور داده و توان الکتریکی را به صورت پیوسته و بدون وقفه می دهند. برخی ماژول ها که چندین قابلیت دارند، از وجه هایی با رنگ‌های مختلف برخوردارند.


با این حال، برخلاف Cubeletها که همگی مکعب شکل بوده و در هر وجه خود دارای آهنرباهایی برای اتصال به یکدیگر می‌باشند، ماژول های MOSS، آهنرباهای خاکی کمیاب نئودیمیم (neodymium) را ارائه می‌دهند که آهنرباهای مذکور اجازه می‌دهند این ماژول ها با استفاده از بلبرینگ فولادکربن، به یکدیگر متصل شوند. این روش همچنین درجه آزادی بسیار بیشتری را از لحاظ طراحی ربات به ارمغان می آورد.

 


ماژول های مکعبی شکل که هنوز هم قلب سیستم MOSS را تشکیل می‌دهند، هر چیزی از توان الکتریکی گرفته تا انواع سنسورها و حتی اتصال بلوتوث را فراهم می‌آورند اما علاوه بر قطعات اتصال گوناگون، چرخ ها، گیره ها، بست ها و موارد دیگری را ارائه می‌دهند که به کاربر اجازه می‌دهد تا بتواند واقعا خلاقیت خود را جاری سازد. سیستم اتصال بلبرینگ/آهنربا به تنهایی منبعی از امکانات مختلف را به روی شما می گشاید. این سیستم با یک اتصال بلبرینگ تکی، ایجادکننده ی توپی اتصال می باشد و با دو بلبرینگ، یک لولا (مفصل) را ایجاد می‌کند و با ۳ یا ۴ بلبرینگ نیز می تواند یک ساختار مستحکم را تشکیل دهد.


کمپانی Modular Robotics از طریق کمپین کمک‌های مالی مردمی خود در Kickstarter، کیت های مختلفی را ارائه می‌دهد که از قیمت ۵۹ دلار برای کیت Simple Starter شروع می شود. این کیت می‌تواند برای ساختن یک ربات که به سمت یک منبع نور تغییر جهت می‌دهد و مواردی دیگر، استفاده شود. کیت ۳۷۹ دلاری نیز به نام Advanced Builder می‌باشد که برای ایجاد یک ماشین کنترلی بلوتوث دار بکار گرفته می‌شود و در نهایت، این کمپانی گزینه ی حداکثر ۹۴۹ دلاری را برای کیت Mega Bundle ارائه کرده است که شامل تعدادی بسته نرم‌افزاری درون خود می باشد. همچنین یک کیت Shogun Tank نیز وجود دارد که به وسیله ی Huck Gee طراحی شده است و یک برجک شلیک گلوله را ارائه می‌دهد که به وسیله بلوتوث کنترل می گردد.


هم‌اکنون این کمپانی در حالی که بیشتر از ۱۰ روز تا پایان کمپین خود زمان دارد، هدف ۱۰۰,۰۰۰ دلاری خود را پشت سر گذاشته است. همچنین انتظار می‌رود عرضه این محصول در فوریه ۲۰۱۴ آغاز گردد. در پایان می‌توانید ویدئویی را مشاهده نمایید که در آن، تیم سازنده، سیستم ماژولار MOSS را به نمایش گذاشته است.

دانلود کلیپ