موشک کاغذی موتوردار PowerUp 3.0 با گوشی هوشمند کنترل می شود


اوایل سال جاری میلادی، خبرهایی از PowerUp 3.0 شنیده شد. این کیت کوچک که به یک موشک کاغذی معمولی اما مجهز به موتور تبدیل می‌شود، از طریق گوشی های هوشمند کنترل می گردد. از همان زمان به بعد، Shai Goitein مخترع این وسیله ، برخی پیشرفت‌ها را بر روی اختراع خود اعمال کرد. اخیرا نیز یک کمپین Kickstarter را برای جمع آوری سرمایه به منظور تولید انبوه محصول خود راه اندازی کرده است و هم‌اکنون او توانسته از هدف مالی خود، بیش از ۹۶۰ درصد فراتر برود.

نمونه اولیه PowerUp 3.0 شامل یک پردازنده و خازن متصل به یک ملخ بوده و باله عقب آن را یک شفت فیبرکربنی تشکیل می‌داد که کاربران می توانستند همه این اجزا را به سادگی بر روی یک موشک کاغذی ساخته شده از کاغذ معمولی A4 یا کاغذ کپی ۸٫۵×۱۱ اینچ، سوار کنند. این نمونه آزمایشی، با یک نرم‌افزار کنترل پرواز بر روی یک دستگاه iOS جفت شده با بلوتوث ۴٫۰ ارتباط برقرار کرده و اجازه می‌داد تا یک خلبان انسانی، آن را به راست و چپ، و بالا و پایین هدایت کند.

در حال حاضر، نسخه بهبود یافته (۳.۱؟) این موشک کاغذی، آن خازن را با یک میکروباتری قابل شارژ با USB جایگزین کرده است –با کاهش اندازه ی برد الکتریکی، فضای لازم برای قرارگیری باتری ایجاد شده است. بر اساس گزارش‌ها، با وجود باتری و یک سیستم جدید مدیریت انرژی، زمان پرواز این موشک کاغذی نسبت به نمونه قبلی، ۱۰ دقیقه بهبود یافته است. Goitein همچنین یک ویژگی را به PowerUp جدید خود اضافه کرده که به طور خودکار، نیروی پیشران را در زمان دوران آن به چپ یا راست افزایش می‌دهد و موجب ساده‌تر شدن کنترل این موشک کاغذی می شود. بعلاوه، محدوده پرواز این پرنده ی کاغذی نیز به بیش از ۵۵ متر افزایش یافته است.

علاقه‌مندان به دریافت اولین PowerUp 3.0های تولید شده، باید ودیعه ای ۳۰ دلاری را برای پیش خرید آن پرداخت کنند. با پرداخت ۴۰ دلار بیشتر نیز به خریداران، یک شارژر قابل حمل ارائه خواهد شد.