مرکز توسعه و آموزش رباتیک - مجری طرح تحول رباتیک دانش آموزی

۱۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

کتابهای رباتیک

۰۴ فروردين ۹۵ ، ۱۴:۳۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

دانلود کدویژن جدید (Codevision AVR v3.12 2014)


میکروکنترلرهای AVR به علت قیمت ارزان، پروگرامر ارزان و سهولت در استفاده بسیار در دانش پژوهان مورد توجه قرار گرفته است. به نحوی که تقریباً تمامی افراد فعال در زمینه الکترونیک با این قطعه ی کاربردی سروکار و آشنایی دارند.

جهت استفاده از قابلیت های یک میکروکنترلر باید آن را برنامه نویسی کرد (اطلاعات بیشتر را در برنامه نویسی را از کجا آغاز کنیم  بیابید). جهت برنامه نویسی میکروکنترلرهای AVR یک کامپایلر قدرتمند به نام کدویژن Codevision AVR وجود دارد که خوشبختانه کتاب های فارسی زیادی نیز برای آموزش آن چاپ شده است. اما چرا کدویژن این قدر محبوب شده؟

بزرگترین علت آن، وجود قسمتی به نام Codewizard است که در آن بدون آنکه بخواهید درگیر رجیسترها و کدنویسی آن شوید، فقط کافی است با تیک زدن گزینه های انتخابی خود، قابلیت های مختلفی به میکروکنترلر اضافه و کم کنید و خود نرم افزار برای شما کدهای مربوط به آن را تولید خواهد کرد!!

در ورژن قدیمی این نرم افزار، ظاهر گرافیکی آن چنگی به دل نمی زد و علاوه بر آن مشکلاتی نیز در توابع و کتابخانه های آن دیده می شد. اما در ورژن جدید نرم افزار (ورژن 3) تغییرات عمده و اساسی در کدویژن صورت گرفته و یک ظاهری زیبا و دلچسب با امکانات بهتر برای برنامه نویسی فراهم گردیده است.

از همه مهم تر آن که پروگرامر و دیباگرهای (Debugger) آن بروز شده و قابلیت اتصال با سیمولاتور (simulator) نسخه جدید Atmel AVR Studio V6 را نیز دارد که خود تحولی بزرگ برای عیب یابی برنامه ها به شمار می رود.

اگر مدتهاست که منتظر دانلود ورژن جدید کدویژن (کاملاً کرک شده) بوده اید… اکنون زمان آن فرا رسیده است.

۰۴ فروردين ۹۵ ، ۱۴:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

نرم افزار شبیه ساز الگودو ( Algodoo ) - مناسب دانش آموزان

الگودو بهترین وسیله برای کمک به کودکان برای یادگیری فیزیک و انجام کارهای عملی فیزیکی است.

الگودو چیست؟

الگودو (Algodoo) یک نرم‌افزار منحصر به فرد شبیه‌سازی فیزیک به صورت دو بعدی است که توسط شرکت Algoryx Simulation AB تهیه شده. الگودو با حال و هوای تفریحی، کارتونی طراحی شده که اون رو به یک ابزار عالی برای ساخت صحنه‌های تعاملی تبدیل کرده است. کارهای فیزیکی، ساخت اختراعات جالب، طراحی بازی‌ها و آزمایش‌های بامزه با الگودو، همه و همه در این کلاس علمی شما ممکن است. الگودو باعث تشویق دانش‌آموزان و کودکان برای خلاق شدن می‌شود و توانایی و انگیزه‌ی آنها را برای عملی کردن اطلاعات تئوری به صورت سرگرم کننده، برمی‌انگیزد. همچنین الگودو بهترین وسیله برای کمک به کودکان برای یادگیری فیزیک و انجام کارهای عملی فیزیکی است.

Algodoo_Robotee

ویژگی‌های الگودو

کارکردها: با این نرم‌افزار شما می‌توانید یک محیط را به استفاده از اشکال ترسیمی ساده شبیه چهارضلعی، دایره، چندضلعی، چرخ‌دنده، شانه، صفحه، طناب و زنجیر شبیه‌سازی نمایید. به راحتی می‌توانید با کلیک و دِرَگ کردن با شئ مدنظرتان تعامل داشته باشین و به آن شیب بدهین یا آنرا بلرزانید. همچنین می‌توانید اجسام را با چرخاندن، جابجا کردن، تغییر مقیاس، برش دادن یا کپی کردن ویرایش کنید.

عناصر فیزیکی: شما می‌توانید عناصر فیزیکی مثل سیال، فنر، موتور، نیروی پیشراننده، پرتوی نوری، دنبال کننده، عدسی‌ها و عناصر نوری را نیز به محیط شبیه‌سازی خود وارد کنید. همچنین الگودو این قابلیت را دارد که تحت شرایط و مولفه‌ی مختلف از قبیل جاذبه، اصطکاک، انعکاس، جذب، شکست و … آزمایش خود را انجام دهید.

تحلیل و نمایش: برای بررسی عمیق‌تر شما می‌توانید نمودارها، تصویر نیرو، سرعت یا ممان ها را نمایش دهید. ضمناً برای بهترکردن کار می‌توانید موقعیت X/Y اجسام و زاویه‌ی آنها را هم نمایش دهید.

Algobox و اشتراک‌گذاری محیط کاری: در Algobox شما می‌توانید با بیش از 50,000 محیط کاری آماده که در کتابخانه‌ی ما موجود است، تبادل اطلاعات داشته باشین، کارهای خودتان را ذخیره کنین و یا کارهای دیگران و دوستانتان را دریافت نمایید. شما می‌توانید به Algobox از طریق خود نرم‌افزار و یا تارنما (+) دسترسی داشته باشین.

انجمن: از طریق این انجمن بزرگ و فعال، تعامل با مربیان، پدرمادرها و کودکان شما می‌توانید افکار و نظرات خود را در مورد الگودو به اشتراک بگذارید.

تکنولوژی: الگودو بر پایه آخرین تکنولوژی‌های Algoryx Simulation AB در زمینه‌ی شبیه‌سازی فیزیکی تعاملی از جمله انتگرال‌های مختلف مکانیکی و روش‌های پُربازده‌ی عددی، بنا شده است.

الگودو روی ویندوز و مک قابل نصب است. الگودو برای «Intel® powered convertible Classmate PC» و تخته‌سفیدهای هوشمند تعاملی، بهینه سازی شده است.

منبع: www.Robotee.com (ترجمه با اندکی تغییرات)

لازم به ذکر است، برای استفاده از این نرم‌افزار باید یک سیستم قوی داشته باشید. چراکه محاسبات و پردازش در این نرم‌افزار به صورت لحظه‌ای و OnTime صورت می‌گیرد.



دانلود الگودو (کاملاً رایگان)

الگودو کاملاً رایگان هستش ولی اگر دوست دارین از بعضی خدمات و پشتیبانی آن استفاده کنین، می‌توانید از apple store آن را خریداری نمایین.

برای اطلاعات بیشتر و دریافت این نرم‌افزار به نشانی زیر مراجعه کنید.

www.algodoo.com/download

۰۴ فروردين ۹۵ ، ۱۴:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

شبیه سازی ربات های جنگجو


ساخت ربات های جنگجو به دلیل سادگی در ساخت آن (به نسبت سایر ربات ها) و همچنین تنوع بالا در انواع طراحی ها مختلف به یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین ربات ها، خصوصاً بین نوجوانان تبدیل شده است.

Robot arena Bot fight

در این مطلب تصمیم داریم یکی از بهترین نرم افزارهای شبیه سازی روبات های جنگجو را خدمت شما دوستان عزیز معرفی کنیم، که  می توانید بسیاری از ایده های ذهنی خود را در این نرم افزار(بازی) به سادگی ساخته و با دیگر ربات ها به رقابت بپردازید.

Robot arena

به جرأت می توان گفت بسیاری از پارامترهایی که در بازی قرار داه شده بسیار به واقعیت نزدیک است و به همین دلیل ما از کلمه ی شبیه سازی برای آن استفاده می کنیم.

شما می توانید در ادامه مطلب فایل نصب این نرم افزار را دانلود نموده و همچنین جهت راحت تر شدن کار برای شما دوستان عزیز، یک فیلم آموزشی (تقریباً 30 دقیقه ای) به زبان فارسی تهیه گردیده شده است که در آن به آموزش بسیاری از نکات ضروری در این بازی اشاره شده است.

۰۴ فروردين ۹۵ ، ۱۴:۰۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

کتاب ربات‌های پرنده مولتی‌کوپتر

دانلود کتاب ربات‌های پرنده مولتی‌کوپتر

۰۴ فروردين ۹۵ ، ۱۴:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

آموزش تصویری هدایت خودکار کوادروتور

آموزش تصویری هدایت خودکار کوادروتور

 

عنوان

زمان

اسلاید

ویدیو

1

Wellcome

2

Why Quadrotors

3

Flying Principle

4

Quadrotor Research

5

Linear Algebra

6

2D Geometry

7

2D robot Example

8

3D Geometry

9

Sensors

10

Motors and Controllers

11

Feedback control

12

Kinematic and Dynamic

13

PID Control

14

State Estimation

15

Recap on Probability Theory

16

Reasoning With Bayes Rule

17

Bayes Filter

18

Kalman Filter

19

Extended Kalman Filter

20

2D Motion Estimation

21

Visual Odometry

22

Visual navigation with Parrot

23

Tracking and Mappnig

24

Direct method For Visual Slam

۰۴ فروردين ۹۵ ، ۱۳:۵۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

دانلود Proteus 8.3 SP2 2015


دانلود آخرین ورژن 2015 نرم افزار محبوب و کاربردی Proteus جهت شبیه سازی انواع مدارات الکترونیکی، خصوصا پروژه هایی که در آن از میکروکنترلرها استفاده شده است.

شبیه سازی مدار اعلام حریق با آردوینو و پروتئوس

شبیه سازی مدار اعلام حریق با آردوینو و پروتئوس

جهت دانلود رایگان آخرین ورژن نرم افزار پروتئوس proteus v8.3 SP2 2015 به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

  1. ادامه مطلب...

    در این ورژن بسیاری از ایرادات نرم افزاری برطرف شده است.

    کرک نرم افزار تست شده و به درستی اجرا می شود.

    لینک دانلود فایل نصبی

    لینک دانلود کرک نرم افزار


۰۴ فروردين ۹۵ ، ۱۳:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

نرم افزار یادگیری برنامه نویسی


Learn programming Premium v6.5 اپلیکیشن بسیار کاربردی و قدرتمندی است که تحت سیستم عامل اندروید نوشته شده و به وسیله آن می توانید با طیف وسیعی از زبان های برنامه نویسی آشنا و آن را فرا بگیرید.

بزرگترین مزیت این نرم افزار در آن است که می توانید همیشه و در اوقات بیکاری به فراگیری زبان های برنامه نویسی مورد علاقه خود بپردازید و امکاناتی از قبیل آزمون دادن، آموزش و حتی اجرای کدهای HTML5 در داخل گوشی و … به جذابیت این نرم افزار می پردازد.

هرچه سطح توانمندی و معلومات شما در برنامه نویسی بالاتر برود، به شما coin داده می شود که می توانید سطح امکانات نرم افزار را ارتقا دهید.

Learn programming Robotical

نمای کلی امکانات Learn Programming App:
• بیش از 30 زبان برنامه نویسی (Angular, Asp.net, C,C#,C++,Matlab, CSS, CSS2, CSS3, HTML5, Java, Javascript, jQuery, JSP, Lua, Perl, Php, Python, Ruby, SQL, SVG, VBScript, XSL-Fo, XSLT…)
• زبان های دیگر، فریم ورک ها، schema ها، میانبرها، دستورات و غیره. (Bootstrap, Canvas, Git, HTTP codes, jQuery mobile, Google maps, Linux, Regex, Rss, Subversion, VBScript, Vi, XML schema, Xpath, XSD…)
• قابلیت پشتیبانی از 19 زبان: english, Deutsch, slovenčina, čeština, русский, polski, français, فارسی, magyar, español, português, norsk, türkçe, român, italiano, nederlands, 한국어, 中国, indonesia
• sandbox – ایجاد کد خود، نمایش آن در مرورگر، قابل تنظیم
• سیستم جایزه – کسب امتیازات، به دست آوردن مدال ها (Coins and Awards)
• مسابقه مهارت ها – اثبات کنید، که شما پاسخ هر سوال را می دانید.
• ابزار HTML5، جزئیات در مورد تگ ها و حتی بیشتر
• بدون تبلیغات
• و …

جهت دانلود رایگان آخرین ورژن نرم افزار Learn programming V6.5 به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

  1. دانلود آخرین ورژن پریمیوم نرم افزار اندرویدی Learn Programming Premium v6.5

    سیستم عامل Androind 2.3 وبالاتر

    لینک دانلود فایل نصبی Learn programming

۰۴ فروردين ۹۵ ، ۱۳:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

دومین دوره مسابقات رباتیک استانی سازمان بسیج دانش آموزی استان گیلان

دومین دوره مسابقات رباتیک استانی سازمان بسیج دانش آموزی استان گیلان

ادامه مطلب...
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

مراحل ساخت ربات شش پا


روبات ها یکی از موضوعات جذاب قرن ما محسوب می شوند که با پیشرفت تکنولوژی قدرت و هوش آن ها نیز افزایش می یابد . با پیشرفت مکانیک قدرت مونور مکانیکی و ظاهری روبات زیاد می شود و با پیشرفت الکترونیک  دقت و کنترل روبات بهینه تر می شود . امروزه روبات ها در صنایع مختلف کاربرد پیدا کرده اند و هر روز بر محبوبیت آن ها اضافه می شود . در این پست عکس هایی از مراحل روبات 6 پا واستون گذاشتم شاید در ساخت روبات بهتون کمک کنن.

 

منبع:   innovelectronique.fr/2009/12/08/robot-hexapode-robot-fourmi

۰۲ فروردين ۹۵ ، ۱۹:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰